Perlis :)


Assalamualaikum an Hi  :)

Okay, untuk entry kali ini, saya nak cerita pasal Perlis .Kay, siapa yang dah pernah pergi just shut up okay. Haaaa, ini merupakan kali pertama saya menjejakkan kaki kat Perlis. Sangat sangat best, walaupun negeri Perlis kecil je, tapi best sangat, saya bergerak dari rumah pukul 8.30 macam tu, then singgah rumah nenek ambil nenek dan atuk. Dalam pukul 9 macam tu baru gerak pergi Perlis, sepanjang perjalanan nak pergi Perlis, saya asyik bergurau dengan nenek dan atuk je. Haha seronok betul. Then, saya nampak dua trailer terbalik, nasib baik trailer tu terbalik betul betul tepi jalan, cuba bayangkan kalau tengah tengah jalan. Ya Allah mesti jem teruk kan?? After that, perjalanan pun diteruskan. Tak lama lepas tu, saya sangat terkejut sebab nampak ada satu kereta ni hampir nak meletup, sebab nya kereta dia dah berasap hitam,maybe nak meletup lah kan.?? Semua kereta takut nak lalu tepi kereta dia, termasuk lah kereta saya, orang yang kat dalam kereta tu memang nampak sangat sangat ketakutan. And, after that, saya ada nampak satu kereta yang saya tak pernah nampak kat Malaysia nie,*taktahulahsebenarnyakeretatuadaatautak*hehe. Tapi itu 1st time saya tengok kereta tu,


Ha,nie lah kereta nya :)

Waktu dah masuk kat negeri Perak,macam macam hasil negeri saya dapat lihat. Macam ni.



Tak sure lah dalam pukul berapa tu kita orang pun samapai Sungai Perak(Perhentian)..Wah,tak ramai tau manusia kat situ,sesak giler :) .. Kita orang lepak kat situ lebih kurang sejam kowt..Lepas tu kita orang pown meneruskan perjalanan :) .. Lebih kurang berapa jam lepas tu,kita orang pun sampai kat Arau,Perlis..Sampai je Arau,Perlis..Kita orang terus gi UITM Arau,sebab nak hantar barang barang abang saya..Lepas dah antar barang barang semua tu,kita orang pun gi hotel,waktu kat hotel tu,ada majlis konvokesyen untuk sekolah tadika..#Wah,Sekolah tadika pun dah ada Kovokesyen ye#..cemerlang habes..Lepas dah letak barang semua,lepas isyak kita orang pun keluar makan sambil tengok bola..Lepas je makan,terus balik and tidur..

Keeseokan harinya,dalam kul 8.30 camtu kita orang turun breakfast..Lepas je dah breakfast,kita orang kemas kemas barang sebab dah nak check out..Kita orang pown terus gi Padang Besar,betul betul sempadan  Thailand,macam macam kita orang beli kat sana sampai penuh kereta,dah macam sardin dah duduk dalam kereta tuLebih kurang pukul 12 cam tu,kita orang bergerak gi Bandar Arau pulak,sumpah barang kat Arau murah murah giler,lepas je dah beli belah segala macam tu,perut pun dah lapar,apa tunggu lagi,,time to eat lah kan..!! :) ..Abang saya pun tunjukkanlah kedai makan yang sedap..Kay,lepas je dah amek macam macam lauk..Tak sangka 7 orang makan baru 31.90 cam tu lah,,murah kan??itu macam macam lauk kita orang makan+dengan air lagi..Wow,,Awesome :) .. Lepas dah makan semua,gi patah balik kat UITM Arau sebab nak hantar abang.Lepas tu kita orang solat..Then,terus bergerak balik..Dalam kul 3.15 cam tu..Lepas tu berhenti kat Bukit Gantang,kita orang makan buah buahan tropika..Sedap sangat sangat..Kita orang sampai  rumah pukul 11 malam,best giler duk dalam kereta lama lama :D ..

Kolam renang Putra Palace Hotel





Sementara menunggu check out



Putra Palace






Padang Besar



Perlis














Arau Bandar Di Raja

Makam Sultan



Bandar Arau








Haa,ini sahaja yang saya dapat share :)














1 comment: